Parem uni, parem sina

Autor: Frank Lipman, Neil Parikh

Ilmumisaeg: 15.12.2021

Kirjastus: Äripäev

Lehekülgi: 264

 

Unest sõltuvad meie õnn ja õnnetus, toitumine ja välimus, potents ja impotents, teadmine ja teadmatus. Ka üksainus kehva unega öö mõjutab absoluutselt kõiki meie olulisi elundkondi. Ole sa kosutavast unest unistav teismeline või hallipäine memmeke, „Parem uni, parem sina“ selgitab, kuidas elada just sinule sobiva unegraafikuga pikemat ja tervemat elu.

Kasina une lõiv on soolane: kaalutõus, hormonaalne tasakaalutus, nihkes ajukeemia, streikiv seede- ja immuunsüsteem, südamehaigused, diabeet ja Alzheimeri tõbi on kõigest jäämäe tipp. Autorid tutvustavad haaravate juhtumite najal põhjuseid, mis viivad selle hapra rütmi tasakaalust välja ning kuidas seda taastada, pöörates erilist rõhku füsioloogilistele aspektidele, muu hulgas vanusele, sooletervisele, hormoonidele ja geenidele.

Raamatu üks autoritest, Frank Lipman, on funktsionaalse ja integreeriva meditsiini doktor, kes on rohkem kui 40 aastat jaganud õpetust, kuidas ravimite arutu neelamise asemel seljatada rõhuvad sümptomid harjumuste muutmise abil. Ta suhtub patsientide aitamisse vähem mehaaniku ja rohkem aedniku kombel, põimides raviprotsessi teadmisi ka traditsioonilisest hiina meditsiinist. Raamatu kaasautoriks on Neil Parikh, innovaatilistele unetoodetele keskendunud ükssarvikust ettevõtte Casperi üks asutajatest, kes on kunagi olnud seal, kus sina praegu – vajadus lahendada oma uneprobleemid viis ta Franki juurde.

 

Mitmeid olulisi unetervise teemasid käsitlev suurepärane „Parem uni, parem sina“ sobib kõigile, kes soovivad oma und parandada või saada unetervise kohta uusi teadmisi.

Tegemist pole kellegi arvamus- või kogemuslooga, vaid oskuslikult kirjutatud ning rõõmustavalt detailirohke raamatuga, mis toetub teadustekstidele, on hariv, hästi loetav, kohati ka lõbus. Autorid toovad välja mitmeid uuenduslikke avastusi unemaailmas ning jagavad häid nippe ja põhjendusi, miks on ühed valikud kasulikud, teised aga mitte. 

Kene Vernik
psühholoog, unenõustaja

Vaata näidislehekülgi ›

Hind klubis: 27.90 € Hind poes: 35.90 €

Parem uni, parem sina

SISSEJUHATUS. AEG ON SAADA UNEGA SÕBRAKS 15 Tutvuge tugimeeskonnaga, kes õpetab teid paremini magama 19 Räägime asjast 21 Paremini magama õppimine ei pea olema haigutamapanevalt igav 22 LEIDKE PUHATES ÕIGE RÜTM 27 Kas teie rütm vajab ümberseadistamist? 29 Öö ja päev on rütmi loojad 31 Melatoniin ja kortisool on rütmi hoidjad 35 Rütmist väljas keha 39 Uni ja immuunsüsteemi vastupanuvõime 46 Rütm võib kõike ravida 47 Tablett ei vii sihile 50 Ärge stressake une pärast: ortosomnia 53 ÕPPIGE OMA UND TUNDMA 55 Tere tulemast, unetud! 59 Jälgige oma edusamme tehnoloogia abil 60 Dekodeerige oma uni 65 SEADISTAGE KELL UUTE HARJUMUSTE ABIL ÜMBER 71 Uute uneharjumuste loomine 72 ELAGE SELLEKS, ET MAGADA! 77 Muutke une osas meelt! 78 Lõpetage seltsieluline ajavahestressi keeris! 79 Sõbrunege oma kronotüübiga! 83 Päikesega sünkrooni 86 Tõuske ja särage! 88 Hämaras heitke magama! 91 Ärge stressake stressi pärast! 93 Kujundage päeva lõpetamise harjumused! 98 Minge sooja vanni! 100 Vaigistage norskamine! 101 Rohkem o-vitamiini! 104 Tagasi looduse juurde! 109 Kas teha uinak või mitte? 112 LIIKUGE, ET MAGADA! 115 Sportige rütmiga kooskõlas! 117 Hingake rütmis! 127 Lülituge sisse ja häälestuge päevaks! 130 Heitke ööunele! 132 Võtke vabalt! 135 SÖÖGE, ET MAGADA! SALADUS ON SOOLESTIKUS 141 Ravige oma mikrobioomi! 145 Suhkru asemel valige magus uni! 150 Sööge rütmiga kooskõlas! 153 Laske seedimisel puhata: öine paastumine 156 Kainelt koikusse! 160 Piirake kofeiinitarbimist! 164 Jätke suitsetamine ometi maha! 167 Vaadake üle oma ravimikapp! 169 Võtke rohelist! 173 Rohkem d-vitamiini 177 Melatoniin: tootke seda ise! 181 (looduslik) rahusti 184 UNEPÜHAMU 189 Looge meeleolu! 191 Magamistuba olgu jahe 194 Tehke voodi ära! 196 Kaaluge kiikumist! 201 Une helid 202 Olge valvsad – emv-d 207 Õhk puhtaks! 209 Kasutage lõhnaaineid! 212 Armsamaga voodis 214 Ärge süüdistage koera! 217 MAGAGE HÄSTI IGAL ELUETAPIL 219 Imikud 222 Eelteismelised ja teismelised 225 UNENÄOMAAILMAS 233 TAASKÄIVITUS 241 Tänusõnad 247 Register 249 Viited 255 Autoritest 262

Parem uni, parem sina

Kõik raamatud

Imelise Ajaloo ja Imelise Teaduse raamatuklubi kodukord

1. Imelise Ajaloo ja Imelise Teaduse raamatuklubi (edaspidi raamatuklubi) annab eesti keeles välja Eesti ja muu maailma autorite parimaid populaarteaduslikke raamatuid (edaspidi klubiraamatud).

2. Raamatuklubi liikmed saavad iga kuu (v.a juulis) 1–2 klubiraamatut vähemalt 20% poehinnast odavamalt.

3. Klubiraamatud saadame Omniva pakiautomaati või kulleriga kohale. Omniva pakiautomaati saatmine on tasuta, kulleritasu on 5,40.

4. Raamatuklubi teavitab liikmeid uute klubiraamatute ilmumisest SMSi, uudiskirja, raamatuklubi kodulehekülje ning ajakirjade Imeline Ajalugu ja Imeline Teadus kaudu.

5. Kui raamatuklubi liige soovib klubiraamatust loobuda, peab ta sellest teada andma enne ilmumiskuu 15. päeva. Äraütlemisest saab teatada:
a) klubi kodulehel www.ajalooraamatud.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti 9–17).

6. Teatamata jätmist käsitleb raamatuklubi tellimusena ja klubiraamat saadetakse välja ning raamatuklubi liikmele esitatakse raamatu eest arve. Tellimuste täitmise aeg on orienteeruvalt 2 nädalat.

7. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).